REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.DECORITO-SKLEP.PL
SPIS
TREŚCI:
-
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
- USŁUGI
ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- WARUNKI
ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- SPOSOBY
I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- KOSZT,
SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
- REKLAMACJA
PRODUKTU
- POZASĄDOWE
SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY
DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
- WZÓR
FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep Internetowy
www.decorito-sklep.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może
zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta.
Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia
Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje
się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia
niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać
jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy
bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne
wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W
przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego
Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy
i należy je stosować.
1.POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.Sklep Internetowy dostępny pod adresem
internetowym
www.decorito-sklep.pl prowadzony jest przez KATARZYNĘ
OSUCH prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ROLETY
SKLEP INTERNETOWY KATARZYNA OSUCH wpisaną do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki,
posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności ul.
Naramowicka 152 b, 61-619 Poznań i adres do doręczeń: ul.
Błażeja 36 C, 61-608 Poznań, NIP 7781351725, REGON 300578037,
adres poczty elektronicznej: sklep@decorito-sklep.pl, numer
telefonu: 780 184 708.
1.2.Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno
do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu
Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi
inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do
przedsiębiorców.
1.3.Administratorem danych osobowych
przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe
przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady
wskazane w
polityce prywatności opublikowanej na stronie
Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim
zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora
w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania
danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także
informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików
cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu
Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie
związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze
Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z
zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności
(zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4.Definicje:
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa
Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w
szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego
koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu
dostawy i płatności.
- KLIENT – (1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące
także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do
czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza
zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny
z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
- PRODUKT – dostępna w Sklepie
Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży
między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu
Internetowego.
- SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy
Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym:
www.decorito-sklep.pl.
- SPRZEDAWCA;
USŁUGODAWCA – KATARZYNA OSUCH prowadząca działalność
gospodarczą pod firmą ROLETY SKLEP INTERNETOWY KATARZYNA OSUCH
wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca
wykonywania działalności ul. Naramowicka 152 b, 61-619 Poznań i
adres do doręczeń: ul. Błażeja 36 C, 61-608 Poznań,
NIP 7781351725, REGON 300578037, adres poczty elektronicznej:
sklep@decorito-sklep.pl, numer telefonu: 780 184 708.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży
Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa
świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz
Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące
także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do
czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca
korzystać z Usługi Elektronicznej.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA –
ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014
poz. 827 ze zm.)
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta
składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2.USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1.W Sklepie Internetowym dostępne są
następujące Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia.
- Formularz Zamówienia – korzystanie z
Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez
Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie
Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez
Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu
Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu
Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola
„Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego
momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji
wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się
wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na
stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne
jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących
Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer
domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty
elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych
dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów,
miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W
wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także
podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Usługa Elektroniczna Formularz
Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter
jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia
za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego
zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez
Usługobiorcę.
2.2.Wymagania techniczne niezbędne do współpracy
z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
(1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem
do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka
internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet
Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej,
Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i
wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4)
zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie
w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz
obsługi Javascript.
2.3.Usługobiorca obowiązany jest do korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi
obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw
autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób
trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych
zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4.Tryb postępowania reklamacyjnego:
- Reklamacje związane ze świadczeniem
Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe
reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z
wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została
wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na
przykład:
- pisemnie na adres: ul. Błażeja 36 C,
61-608 Poznań;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: sklep@decorito-sklep.pl ;
- Zaleca się podanie przez Usługobiorcę
w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty
wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to
i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi
podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie
wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez
Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3.WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1.Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta
Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym
zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
3.2.Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu
Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O
łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem
Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za
transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a
gdy nie można ustalić wysokości tych opłat –
o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach
Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w
chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową
Sprzedaży.
3.3.
Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w
Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między
Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez
Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2
Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie
przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania
Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez
przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia
Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do
realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą
otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje
zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4.Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie
Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1)
udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego
oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w
pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo
utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu
Internetowego Sprzedawcy.
4.SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1.Sprzedawca udostępnia
Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy
Sprzedaży:
- Płatność gotówką za pobraniem przy
odbiorze przesyłki- Sprzedawca może wymagać zaliczki w
wysokości 40% ceny Produktu, płatnej w terminie 7 dni
kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Płatność gotówką przy odbiorze
osobistym.
- Płatność przelewem na rachunek
bankowy Sprzedawcy.
- Płatności elektroniczne i płatności
kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Bluemedia.pl– możliwe
aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu
Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów
płatności oraz na stronie internetowej http://www.bluemedia.pl/.
- Rozliczenia transakcji płatnościami
elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z
wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Bluemedia.pl. Obsługę
płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
- Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6,zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk - Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości 2 000 000 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185;wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013, do rejestru instytucji pożyczkowych pod numerem RIP000109, do rejestru pośredników kredytowych pod numerem RPK002057, do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod numerem 11050
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.
- Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* MasterCard
* MasterCard Electronic
* Maestro - W przypadku wystąpienia
konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą
płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do
karty płatniczej Zamawiającego albo Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył
konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
- W przypadku wyboru przez
Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą
płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
4.2.Termin płatności:
- W przypadku wyboru przez Klienta
płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności
kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności
w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przez Klienta
płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo
płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany
jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5.KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU
PRODUKTU
5.1.Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna,
chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu
(w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są
wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce
informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli
związania się Umową Sprzedaży.
5.2.Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest
bezpłatny.
5.3.Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące
sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
- Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa
pobraniowa.
- Przesyłka kurierska, przesyłka
kurierska pobraniowa.
- Odbiór osobisty dostępny pod adresem:
ul. Błażeja 36 C, 61-608 Poznań – w Dni Robocze, w godzinach
od 09:00 do 15:30.
5.4.
Termin dostawy
Produktu do Klienta wynosi do 20 Dni
Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania
Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych
terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin,
który jednak nie może przekroczyć 20 Dni Roboczych. Początek
biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący
sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu
płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą
płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku
rozliczeniowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu
płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
5.5.
Termin gotowości
Produktu do odbioru przez Klienta –
w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt
będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 20 Dni
Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania
Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych
terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest
najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 20
Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie
dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę. Początek
biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się
w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu
płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą
płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku
rozliczeniowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu
gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy
Sprzedaży.
6.REKLAMACJA PRODUKTU
6.1.Podstawa i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany
Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w
Kodeksie Cywilnym (w tym art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
6.2.Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć
Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe
informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady
Produktu oraz uprawnień Klienta są określone na stronie
Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej
reklamacji.
6.3.Reklamacja może zostać złożona przez
Klienta na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Błażeja 36 C,
61-608 Poznań;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: sklep@decorito-sklep.pl ;
6.4.Zaleca się podanie przez Klienta w opisie
reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2)
żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową
Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego
reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji
przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę
jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji
złożonych z pominięciem zalecanego opisu
reklamacji.
6.5.Sprzedawca ustosunkuje
się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient
będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady
albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę,
o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się
do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że
żądanie to uznał za uzasadnione.
6.6.Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu
rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul.
Błażeja 36 C, 61-608 Poznań. W przypadku Klienta będącego
konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca, w
przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi
Klient. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego
zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie
utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w
miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7.POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I
DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1.Szczegółowe informacje dotyczące
możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na
stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod
adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2.Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333,
email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców
Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi
udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich.
7.3.Konsument posiada następujące przykładowe
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie
sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej
informacji na stronie:
http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w
sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora
właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności
gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego
(miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in.
Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady
udzielane są między innymi mailowo pod adresem
porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801
440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00,
opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4.Pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym
(platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną
stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów
i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia
sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej
umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji
na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8.PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1.Konsument, który zawarł umowę na
odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od
niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Błażeja 36 C,
61-608 Poznań;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem
poczty elektronicznej na adres: sklep@decorito-sklep.pl;
8.2.Przykładowy wzór formularza odstąpienia od
umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do
Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w
pkt. 11 Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce
dotyczącej odstąpienia od umowy. Konsument
może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3.Bieg terminu do odstąpienia od umowy
rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której
Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia
jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w
posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1)
obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami
lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego
Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów – od dnia
zawarcia umowy.
8.4.W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na
odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.5.Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania
oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że
sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z
powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6.Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym
odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument
może zwrócić Produkt na adres: ul. Błażeja 36 C, 61-608 Poznań.
8.7.Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
cech i funkcjonowania Produktu.
8.8.Możliwe koszty związane z odstąpieniem
przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść
konsument:
- Jeżeli konsument wybrał sposób
dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy
dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany
do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty
zwrotu Produktu.
- W przypadku Produktu będącego usługą,
której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta -
rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po
zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za
świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę
zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego
świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub
wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne,
podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.
8.9.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- (1) o świadczenie usług, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem
świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której
przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której
przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5)
w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty,
które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której
przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena
została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie
ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby
Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy
lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne
usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub
dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do
wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy
przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub
Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w
drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie
zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu
rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres
świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które
nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia
od umowy.
9.POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1.Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia
w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie
będących konsumentami.
9.2.Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od
Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od
Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny
i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych
roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.3.W wypadku Klientów nie będących
konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości
albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu
płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4.Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu
przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem
korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim
wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub
uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do
wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.5.W razie przesłania Produktu do Klienta za
pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem
obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty
przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest
dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.
9.6.Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego
odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec
Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9.7.W wypadku Usługobiorców nie będących
konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie
Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.8.Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w
stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez
względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w
ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia
w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z
tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego
tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko
za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9.9.Wszelkie spory powstałe pomiędzy
Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym
konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1.Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy
zawierane są w języku polskim.
10.2.Zmiana Regulaminu:
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do
dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany
przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w
zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień
niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zawarcia na podstawie
niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony
regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane
wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to
jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i
nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia
powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała
wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem
obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia
od umowy.
- W przypadku zawarcia na podstawie
niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe
(np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden
sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących
konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w
szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już
składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub
wykonane Umowy Sprzedaży.
10.3.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy
prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych
do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami -
przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze
zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002
nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25
grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r.
poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie
obowiązującego prawa.
11.WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD
UMOWY(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO
USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór
formularza odstąpienia od umowy(formularz
ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy)
– Adresat:
ROLETY
SKLEP INTERNETOWY KATARZYNA OSUCH ul. Błażeja 36 C, 61-608
Poznań
www.decorito-sklep.pl,sklep@decorito-sklep.pll
– Ja/My(*)
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od
umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy
następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data
zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię
i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres
konsumenta(-ów)
– Podpis
konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
ROLETY
SKLEP INTERNETOWY KATARZYNA OSUCH ul. Błażeja 36 C, 61-608
Poznań
www.decorito-sklep.pl sklep@decorito-sklep.pl
– Ja/My(*)
niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od
umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy
następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data
zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię
i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres
konsumenta(-ów)
– Podpis
konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji
papierowej)
– Data
(*)
Niepotrzebne skreślić.